"Свабодны час на серыялы не марную". Паглядзелі, як маладыя лідары Мінска праводзяць восеньскія канікулы.
Пакуль адны падлеткі завісаюць на YouTube або бяздумна гартаюць стужку ў TikTok, іншыя ходзяць на курсы, вывучаюць рынак працы, самастойна зарабляюць і актыўна плануюць далейшае паступленне ў ВНУ.
Крэатыўна-інавацыйны цэнтр Мінскага дзяржаўнага Палаца дзяцей і моладзі рэгулярна арганізуе розныя праекты для школьнікаў, адным з якіх стаў пяцідзённы інтэнсіў на восеньскіх канікулах.
- Ідэя прыйшла яшчэ ўлетку, калі не было магчымасці кудысьці выехаць, таму прынялі рашэнне арганізаваць невыязное мерапрыемства на базерэсурснага цэнтра "Ступені", - Распавяла кіраўнік Ірына Камельчык. —Інфармацыю аб нашым праекце размяшчалі ў сацсетках, раздавалі ўлёткі ў школах. У выніку было шмат жадаючых, таму прыйшлося праводзіць дбайны адбор. Мы зрабілі больш профільную змену, сабраўшы маладых лідэраў з розных раёнаў горада, пад якіх потым і востраць праграму.
Расклад у хлопцаў быў насычаным: у першы дзень акрамя знаёмства ў іх адбыўся тымбілдынг «Я і мая каманда», наступны дзень прысвяцілі прамоўніцкаму мастацтву. Для ўдзельнікаў падрыхтавалі майстар-клас «Маўленчы імідж лідэра», следам за якім прайшла пітч-сесія «Самапрэзентацыя». Яшчэ адзін дзень арганізатары прысвяцілі кіно, запрасіўшы да дапытлівых школьнікаў рэжысёра, сцэнарыста і прадзюсара Аляксандру Бутар. Дзеці не толькі правялі адкрыты дыялог з гасцямі, але і паглядзелі фільм "Апантанасць" і прайшлі трэнінг "Эфектыўная камунікацыя".
Першае, на што мы звярнулі ўвагу, калі зазірнулі да хлопцаў, - утульная атмасфера. Перад уваходам у пакой, дзе праходзяць заняткі, удзельнікі інтэнсіўу пераабуваюцца ў тэпцікі або ходзяць па дыване ў шкарпэтках. У кабінеце няма звыклых школьных парт, усё сядзяць на мяккіх крэслах-мяшках, што яшчэ больш размяшчае да нязмушанай гутаркі. Праўда, тэмы былі вельмі сур'ёзныя. Пасля размінкі школьнікі загаварылі аб рынку працы ў Беларусі і разважалі, якія прафесіі ў нас зараз актуальныя, куды часцей паступаюць студэнты і хто колькі зарабляе.
Самымі запатрабаванымі прызнаны спецыялісты IT, медыцынскія работнікі, інжынерна-тэхнічныя і будаўнічыя спецыялісты, прадаўцы і касіры. А вось сярод тых, хто часцей за ўсё знаходзіцца ў пошуку працы, аказаліся эканамісты, бухгалтары, юрысты і сакратары.
Самі ж хлопцы ў асноўным ужо вызначыліся са сваёй будучай прафесіяй, але пасля майстар-класаў крыху задумаліся над сваім выбарам. Напрыклад, Даша ўжо 16 гадоў займаецца танцамі і заўсёды збіралася звязаць сваё хобі з працай, аднак пасля знаёмства з А.Бутарам загарэлася ідэяй пайсці на рэжысёрскія курсы.
Сваімі планамі падзялілася з намі яшчэ адна актывістка цэнтра, якая таксама з'яўляецца намеснікам старшыні Рэспубліканскай каардынацыйнай рады моладзевых парламентаў Юлія Цецерукова:
- Вольны час марную не на серыялы, а на ўдзел ва ўсіх школьных конкурсах, спартовых мерапрыемствах і алімпіядах. Нягледзячы на вялікую колькасць спраў на канікулах, знайшла час і для інтэнсіўу, таму што гэтае месца для мяне як аддушына.
Цяпер Юля наведвае курсы па падрыхтоўцы да паступлення, трэніроўкі і нават самастойна працуе майстрам па манікюры. Паступаць плануе ў БДЭУ на бізнес-адміністраванне.
У хлопцаў таксама прайшлі прафдэбаты, дзе кожны выцягваў пэўную сферу і выбіраў прафесію, якую ён хоча прадстаўляць. Задачай было выставіць сваю працу ў выгадным ключы і знайсці мінусы ў сферы дзейнасці саперніка. Так, напрыклад, дзве дзяўчынкі доўга спрачаліся, хто будзе зарабляць больш - настаўнік ці акторка. І калі адной з іх прафесія "галівудскай зоркі" выпала выпадкова, то Маша сапраўды марыць стаць настаўнікам іспанскай мовы.
- Калі мне распавялі пра інтэнсіў, я выказала здагадку, што гэта будзе нешта сумнае, - прызналася дзяўчына. —Пасля прагляду спісу трэнінгаў і тым меркаванне змянілася - зразумела, што вельмі хачу сюды патрапіць. Першы дзень пачаўся са знаёмства, і тады я пераканалася, што не дарма вырашылася падаць анкету. Усе хлопцы аказаліся цікавымі і разумнымі. Ісці адна не баялася, бо вельмі хутка знаходжу агульную мову з людзьмі, але тут аказалася шмат маіх знаёмых. Мы сталі больш мець зносіны і пазнаваць адзін аднаго, адчыняць новыя таленты. На інтэнсыве сабраліся людзі, народжаныя стаць лідэрам, і тыя, хто імкнецца ім быць.
На жаданне Машы атрымаць прафесію настаўніка паўплывала яе выкладчык, якая стала выдатным прыкладам дысцыпліны і цікавай падачы навучальнага матэрыялу. Ну а запаветная мара - паехаць у Іспанію і там выкладаць рускую мову.
З-за цікавай праграмы ўдзельніцай праекта стала і дзевяцікласніца Ліна, якая плануе паступаць у каледж на дызайнера. Больш за ўсё яе ўразіў майстар-клас па маўленчаму іміджу лідэра, аднак самым доўгачаканым трэнінгам стаў занятак "Дызайн-мысленне".
Цікава, што нават на перапынку хлопцы працягнулі зносіны паміж сабой на тэму прафесій, абменьваліся ведамі і дзяліліся планамі.
Каментары (2)
Алена Коледа
Молодцы!
Татьяна Адерихо
Спасибо! Очень круто!