3 сакавіка прайшоў анлайн-марафон сярод падлеткаў пілотных школ праекта «Дружалюбнае і падтрымліваючае асяроддзе ў школе, без булінга»
«Я твой персанальны памагаты. Я распрацаваны камандай тваіх аднагодкаў, каб дапамагчы табе ў сітуацыі цкавання. Памятай: ты не адзін!» Такое кранальнае паведамленне прыйдзе, калі звярнуцца ў чат-бот "Стоп булінг", які распрацавалі школьнікі з праекта.
Каб справіцца з праблемай булінгу і стварыць дружалюбную і падтрымлівальную атмасферу ў школах, Міністэрства адукацыі (@minedu_rb) і БДПУ імя М.Танка (@ipsy_bspu) пры падтрымцы ЮНІСЕФ у Беларусі (@unicef_belarus) у 2020 годзе запусцілі эксперыментальны праект. сяброўскай і падтрымліваючай асяроддзя ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі» на 26 школ краіны. У 2022 годзе да праекту далучыліся яшчэ чатыры школы.
На марафоне вучні школ паказалі найбольш эфектыўныя рашэнні, створаныя ў рамках навучання па метадалогіі сацыяльнага праектавання АПШІФТ. У ходзе трэнінгу нарадзілася дзесяць прататыпаў, пяць з якіх атрымалі фінансавую падтрымку на рэалізацыю ад ЮНІСЕФ у Беларусі і Інстытута псіхалогіі БДПУ. Квэсты, настольная гульня, цьютары для новенькіх у класе, працоўны сшытак для падлеткаў, стыкерпак, чат-бот і коміксы – гэта толькі частка праектаў, якія прапанавалі хлопчыкі і дзяўчынкі.
«Без цяжкасцяў не абышлося», – расказвае Насця з Мінска, якая разам з іншымі школьнікамі рыхтавала коміксы на тэму булінгу. «Напрыклад, нам трэба было наладзіць камунікацыю паміж рознымі школамі: у нас розныя гарады, розныя расклады. Мы доўга шукалі ілюстратара, працавалі над заданнямі, каб яны былі эфектыўнымі і цікавымі. Але мы рады, што выбралі такі сучасны падыход і вельмі шчаслівыя, што ўсё атрымалася».
Таксама падчас анлайн-марафону слухачы даведаліся пра ўражанні ўдзельнікаў ад камунікацыйнага трэнінгу і фестывалю супраць булінгу ў ДОЛ «Зубраня», якія праходзілі летась. Асноўным вынікам працы ў «Зубраня» стаў праект Канстытуцыі школы, свабоднай ад булінгу, у якой самі хлопцы сфармулявалі асноўныя правы і абавязкі ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу ў прафілактыцы гвалту. Некалькі школ ужо прынялі гэты дакумент і падзяліліся сваім досведам.
Другая частка марафона была прысвечана міні-форуму дарослых, без удзелу якіх праект быў бы немагчымы. Гэта партнёры-рэалізатары праекта, педагогі, псіхолагі, ментары і бацькі. Яны абмеркавалі важныя пытанні: чаго дабіўся праект за 2,5 гады і што трэба падкарэкціраваць, каб яшчэ больш эфектыўна рухацца наперад. «Падлеткі сталі больш адкрыта гаварыць аб праблеме булінга і не баяцца звярнуцца па дапамогу, у тым ліку да педагогаў або псіхолага»,– адзначыла маці аднаго са школьнікаў.
Каментары (0)